Best Of UNITER 2017. Campania „Artiştii pentru Artişti“

Site-ul www.uniter.ro vă aminteşte pe parcursul lunii decembrie cele mai bune momente din evenimentele organizate anul acesta de UNITER (Uniunea Teatrală din România). Vă propunem să începem prin a rememora campania „Artiștii pentru Artiști” din acest an.

Best Of UNITER 2017. Campania „Artiştii pentru Artişti“

Ambasadoarele ediției din 2017 a Campaniei „Artiștii pentru Artiști” au fost două dintre cele mai apreciate actrițe din România: Maia Morgenstern și Dorina Chiriac. Iată ce le-a determinat să se implice!

Maia Morgenstern: „Personal, m-am alăturat acestui demers dintotdeauna, pentru că eu cred în această cauză. Cred că artiștii noștri mari, în vârstă, aflați în dificultate, au mare nevoie de susținerea noastră, a tuturor”. Pentru detalii, click aici.

La rândul său, actrița Dorina Chiriac a invitat publicul să vină la teatru în zilele campaniei: „Lumea în care trăim a așezat absurd artistul în rând cu alte ocupații din care te retragi la timp, pentru odihna binemeritată. Artistul nu își caută odihna. Lumea trebuie să-și schimbe atitudinea. Dar până atunci, putem să reparam. Eu pot, și poți și tu! Te aștept la teatru! Eu voi fi acolo!”. Pentru detalii, click aici.

Tot în acest an, cunoscutul dramaturg Matei Vișniec, autorul piesei „Angajare de clovn”, spectacolul Teatrului Național din cadrul campaniei, spunea într-un interviu pentru www.uniter.ro: „Soarta artiştilor la bătrîneţe nu este niciodată blîndă, iar societatea noastră de consum, grăbită şi uitucă, agravează lucrurile. Oameni care au avut momente de celebritate, care au fost adulaţi de public, care şi-au adus aportul la ceea ce aş numi patrimoniul artistic al unei ţări, se pot trezi pe la 65 sau 70 de ani, sau mai tîrziu, total uitaţi de public, de noile generaţii, de societate şi de lumea mediatică. Sprijinirea lor materială mi se pare o datorie de onoare a societăţii, iar iniţiativa UNITER-ului este exemplară în acest sens. Ar mai trebui organizată însă şi sprijinirea lor morală, readucerea lor în actualitate prin reîmprospătarea memoriei… În orice caz, mă bucur că piesa mea reprezintă un prilej de meditaţie la soarta artiştilor care îmbătrînesc, care uneori se simt marginalizaţi, uitaţi, abandonaţi. Aceşti artişti reprezintă un tezaur al memoriei sociale, măcar din acest punct de vedere ar trebui vizitaţi şi cultivaţi. Nu ştiu de unde vine expresia cine nu are bătrîni să-i cumpere, dar ascunde atîta înţelepciune…”. Citiți întregul interviu aici.

DACĂ VREI SĂ AJUȚI!

MODALITĂŢILE DE PARTICIPARE A DONATORILOR FINANCIARI LA CAMPANIA „ARTIŞTII PENTRU ARTIŞTI” SUNT:

Sponsorizări dedicate Campaniei
Donaţii în contul Campaniei
formularul de 2 % din venitul global
cumpărarea de bilete (donaţii medii sau mici) pentru vizionarea spectacolului de caritate organizat în fiecare an ca punct central al campaniei, în jurul datei de 27 martie.

Contul Campaniei „Artiştii pentru artişti

Fondul de Solidaritate Teatrală

cod IBAN RO40RZBR0000060007801286

deschis la Raiffeisen Bank, Agenţia Piaţa Amzei

Mai multe detalii despre Campania „Artiştii pentru artişti“, aici.