Katia Pascariu: „Teatrul este opusul singurătății”

HAI LA TEATRU! UNITER a lansat o nouă campanie prin care artiștii vă invită să veniți la teatru, să vă convingeți că teatrul românesc are nu doar un mare trecut, ci și un prezent și, mai ales, un viitor.

Katia Pascariu: „Teatrul este opusul singurătății”

Astăzi ne răspunde: Katia Pascariu, una dintre actrițele cele mai dedicate teatrului cu miză socială.

Katia, în ce spectacole joci în această stagiune, unde și de ce să le vedem?
Joc la Macaz Coop., la Replika și la Teatrul Evreiesc de Stat – spectacolele nu le-aș enumera, dar aș spune că ele variază ca vechime… Cel mai vechi – 2011 – Copii răi. Cele mai noi – ’90 la Macaz, Marienbad la Teatrul Evreiesc de Stat, Boyz and girlz la Replika. Dacă m-ați întrebat, presupun că vreți să mă vedeți jucând. În plus, mă bucur după oricare dintre spectacole să stăm la o vorbă, la un ceai – mă bucur oricând să vorbesc cu spectatorii, să le aud comentariile, părerile, gândurile.

Un alt spectacol pe care îl recomanzi, dar în care nu joci.
Cine a omorât-o pe Szomna Grancsa? al Companiei de Teatru Giuvlipen.

Un actor, coleg cu dumneata, care îți place.
Lauren
țiu Bănescu – nu e singurul, dar de el mi-e dor… E un super actor și un super partener de joc.

O actriță, colegă cu dumneata, care îți place.
Florina Gleznea
 – mi se pare mult prea tare, adică… talentată! În plus, mă entuziasmează maxim seriozitatea șrăbdarea cu care repetă, e foarte dedicată și foarte generoasă. Te face să vrei să fii mai bun!

Katia Pascariu, în „’90”, spectacol în regia lui David Schwartz, la MACAZ Bar Teatru Coop.

Un regizor de urmărit.
David Schwartz – te lovește iremediabil în conștiință și în plex și în inimă. Nu te lasă indiferent, chit că ești sau nu de-acord cu el și spectacolele lui, e unic prin consecvența și seriozitatea demersului, e puternic și critic și autocritic. Sunt în totală admirație!

Un motiv pentru care să mergem la teatru.
Teatrul este opusul singurătății.

CELE MAI…
Cel mai bun sfat primit în cariera ta.

Dacă nu îți place la repetiții, atunci nu ai de ce să te faci actor.

Cea mai neobișnuită întâmplare trăită pe scenă.
Am adormit în timp ce eram pe scenă…. Din fericire, nu chiar în timp ce vorbeam eu. Aveau o scenă doi colegi. Eu eram în spatele lor – mi-a stat inima o secundă când m-am trezit, căci mai aveam ceva treabă pe scenă și în plus eram la vedere. Nu mai zic de fața colegului care m-a văzut ațipind…

Cel mai provocator spectacol de până acum, pentru tine.
Provocatoare sunt toate, altfel nu le-aș face, nu le-aș putea face bine, vreau să zic. Dar pentru că mi-e cel mai puțin confortabil, și totuși mă atrage cel mai tare, aș spune că cel mai provocator lucru e să cânt… Of, ce bine era să fi avut voce de-aia de umple stadioanele…..

Cel mai dificil moment din experiența ta în teatru.
Când nu te poți concentra, când simți că orice ai face și oricât ai încerca să te aduni ești decalat, ești defazat cu o secundă de cum ar trebui ca să fie bine. Și cu cât te forțezi mai tare cu atât e mai prost… E groaznic. E atunci când îți auzi vocile din cap mai tare ca vocile partenerilor de scenă… Cu timpul, înveți să le controlezi tot mai bine.

Cel mai bun lucru care ți s-a întâmplat de când ești actriță.
Că am avut mereu de lucru. În teatru. Și că încă este cel mai bun lucru din viața mea – nu știu cum ar fi dacă ar fi altfel, sper să nu aflu.

Cea mai interesantă întâlnire pe care ai avut-o în teatru. De ce aceea?

Cu public format din copii. Pentru că mă simt cel mai liberă și puternică și fericită când sunt copii în jurul meu.

„David Schwartz – te lovește iremediabil în conștiință și în plex și în inimă. Nu te lasă indiferent, chit că ești sau nu de-acord cu el și spectacolele lui, e unic prin consecvența și seriozitatea demersului, e puternic și critic și autocritic. Sunt în totală admirație!
Katia Pascariu, actriță

Foto sus: Katia Pascariu, în spectacolul „Corp străin”, de la Teatrul Evreiesc de Stat.