„Antonin Artaud. Familia Cenci” – spectacol nominalizat la categoria CEL MAI BUN SPECTACOL AL ANULUI 2022

GALA PREMIILOR UNITER 2023. BUCURIE ȘI EXCELENȚĂ ÎN TIMIȘOARA – CAPITALĂ EUROPEANĂ A CULTURII

Prezintă la Timișoara

„Antonin Artaud. Familia Cenci” – spectacol nominalizat la categoria

CEL MAI BUN SPECTACOL AL ANULUI 2022

8 iunie | 19.00 – Fabrica de Decoruri, Timișoara

(str. Paul Morand, nr.9 – Parcul Industrial Freidorf)

Sesiune Q&A

9 iunie | 16.00 – Fabrica de Decoruri, Timișoara

(str. Paul Morand, nr.9 – Parcul Industrial Freidorf)

Sesiune Q&A

Antonin Artaud. Familia Cenci

După: P.B. Shelley și Stendhal

 

Traducerea: George Banu

Regia: Silviu Purcărete

Scenografia: Dragoș Buhagiar

Muzica originală: Vasile Șirli

Asistent regie: Radu Ghilaș

Asistent scenografie: Anda Pop

 

 

Distribuția:

Cenci: Călin Chirilă

Camillo: Doru Aftanasiu

Andréa: Ionuț Cornilă

Camerista: Haruna Condurache

Bufonul: Mălina Lazăr

Béatrice: Ada Lupu

Orsino: Horia Veriveș

Lucreția: Petronela Grigorescu

Giacomo: Pușa Darie

Bernardo: Diana Roman

Principele Colonna, Asasin: Radu Ghilaș

Ofițerul: Andrei Sava

Papa: Diana Chirilă

Călău, Asasin: Dumitru Năstrușnicu

Curteni: Valentin Mocanu, Constantin Grigorescu, Fabian Toderică, George Gușuleac, Flavius Grușcă, Marian Stavarachi, Ionuț Cozma, Cosmin Puțanu, Robert Agape, Marian Chiculiță

 

Producător: Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași

Durata: 2h 10min (fără pauză)

Vârsta recomandată: audiență generală

Spectacol în limba română cu traducere în limba engleză

Cenci și timpul regăsit

Artaud e un autor pentru tineri. Un romantic al renașterii, un incendiar în așteptare de miracol, asemeni marilor nemulțumiți ca Byron sau Büchner la început de viață. (…)

Cenci e piesa unui sfâșiat. E eșecul unui Icar…și mare satisfacție îmi produce apariția ei neașteptată pe scena ieșeană. Uitată altundeva, aici ea reînvie. Gest reparator unic. Titlul cărții lui Artaud, Le théâtre et son double, teatrul și dublul său a rămas îndelung enigmatic. Acum am înțeles că, el, marele inchizitor a fost totodată și marele amant al scenei. Inversînd convingerea generală, Artaud a făcut din «viață»  dublul teatrului, centru vulcanic a cărui energie invită să ne irige viața. Din «iubire și neiubire de teatru» asociate i-a provenit credința nemăsurată în regenerarea lui. Și de aceea tinerilor, mai mult ca oricui, le e necesar. Cum mi-a fost și mie odată. Revolta e o mărturie a începutului…un optimism. Și amintirea ei, o consolare actuală. (George Banu)